FANDOM

Kult Grzyba, to nurt religijno-filozoficzny stawiający Wielkiego Grzyba jako najwyższe bóstwo, a resztę ludzkości jako jego sługi. Kult ten narodził się w starożytnym ZSŁ, a jego pierwszym prorokiem był Czarny Pan.

Grzybie Prawdy

Podstawą grzybiej religii są Grzybie Prawdy.

  1. Jest jeden Grzyb.
  2. Grzyb jest Sędzią sprawiedliwym, który za brud wynagradza, a za czystość karze.
  3. Są trzy Osoby Grzybie: Grzyb Ojciec, Syn Grzybi i Duch Grzybu
  4. Syn Grzybi stał się Czarnym Panem i przeobraził się w Grzosiu plz dla naszego zgrzybienia.
  5. Każdy wierny powinien dążyć do zgrzybienia.
  6. Łaska Grzyba jest do zgrzybienia koniecznie potrzebna.

Historia Religii

Około 63 113 851,9 sekund temu, w starożytnym ZSŁ pojawiła się grupa pewnych istot zwana Pentagramem. Byli oni inni niż reszta społeczności ZSŁ, posiadali inną moralność, kierowali się inną filozofią i zasadami. Wtedy dostrzegł ich Wielki Grzyb. Wybrał on sobie jednego z pięciu i zesłał na niego ducha Grzybiego Syna, a ten wstąpił w ciało wybrańca i mianował go Czarnym Panem. Tedy to Czarny Pan zaczął nauczać pentagram o Wielkim Grzybie. Pentagram wiedział, że Grzyb był dobry i chłoneli wiedzę o nim przez setki tysięcy sekund.

Grzybia Schizma

Po około 63 091 982 sekundach nauki Czarny Pan przedstawił wyznawcom ideę Grzybiego Chrztu. Miał on polegać na wysmarowaniu ciała pleśnią, tak aby zespoliła się ona z ciałem chrzczonego, po czym następował okres wegetacji ciała w celu rozwoju grzyba w organizmie. Kiedy ten etap się zakończył, a grzyb wypuścił zarodniki, należało obmyć ciało. Z pozostałych po umyciu szczątków pleśni trzeba przygotować herbatę i napoić nią całą rodzinę. Nowy sakrament został przyjęty z niemałym poruszeniem. Jeden z członków pentagramu, DAWID, odrzucił nową prawdę i odłączył się od dotychczasowego Kultu Grzyba stwarzając Grzybosławie, zaś pozostali przy idei chrztu wyznawali Grzybicyzm. To wydarzenie znane jest jako Grzybia Schizma.

Obrzędy

Ikonografia

Do naszych czasów przetrwało wiele starożytnych rycin i malowideł poświęconych kultowi grzyba. Oto niektóre z nich:

Image004